חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
להפוך את הרע לטוב
אדם מצווה לא לקרוא לבנו שם של רשע כדי לא להנציח שם רשע. אם-כן מדוע נקראה פרשה בתורה על שמו של בלק? ללמדנו יסוד חשוב בעבודת האדם - הפיכת הרע לטוב
כוחו של הרע שמתהפך לטוב
מנהיגי ישראל מול מנהיגי האומות
מדוע לא התגבר בלק על פחדו מבני ישראל והכניס מורך ופחד בלב על עמו? שכשהרשעים מפחדים, ליבם מתגבר על שכלם ופחדם נחשף לעיני כל.
הפיכת הקללה לברכה
בלעם קיווה שיעלה בידו לקטרג על ישראל, ובכך לפגוע באהבתו של הקב"ה אליהם. הוא ניסה 'לקלקל את השורה' ולעורר עניינים שאינם על-פי הסדר הרגיל.
עוצמתם של יהודים
במושגים המקובלים בתובנה האנושית אי-אפשר כלל להבין את מהות חוזקם של ישראל, חוזק שמגיע מהאבות. אין זה חוזק גשמי-חומרי, אלא חוזק רוחני-נשמתי.
בלעם מפריך את טענת לבן
לבן טען: "הבנות - בנותיי והבנים - בניי". לכן היה צורך שאחד מצאצאיו ייאלץ להודות בעצמו, כי העם היהודי מתייחס אך ורק לאבות ולאימהות
האבות והאימהות של הקיום היהודי
האב הוא המקור הראשוני של הרוח היהודית, אבל האם היא שמורידה את הדברים לחיים הממשיים - בחינוך הילדים, בהכנסת אורחים ובאווירה היהודית הכללית השוררת בבית
משנאה בלי טעם לאהבה בלי טעם
המעלות העצמיות של ישראל
החיבה של עם-ישראל
בלעם התכוון להסביר לבלק, שאי-יכולתו לקלל את עם-ישראל אינה נובעת מחיסרון בכוחו, אלא בשל מעלתם של בני-ישראל
לחטוף מסירות-נפש
הסיבה לכך שבני-ישראל ראויים לברכה מיוחדת נובעת מהעובדה שאין הם מסתפקים בקיום רגיל של המצוות, אלא מתאמצים 'לחטוף' ולקיימן
הנבואה על שובה
באותה עת, בתקופה שלפני הגאולה, תחזור הנבואה לישראל. שכן הנבואה נסתלקה מעם-ישראל עם חורבן בית-המקדש, והיא עתידה לחזור לפני הגאולה
הצניעות של עם-ישראל
נתברכו בזכות הצניעות
ההשראה שבאה על בלעם הרשע לברך את ישראל במקום לקללם, נבעה משמירת הצניעות של ישראל – שאפילו פתחי האוהלים אינם מכוונים זה כנגד זה".
המשיח יביא שלמות
על יסוד נבואת בלעם מפרט הרמב"ם מה כוללת האמונה בביאת המשיח ובאיזה סוג של משיח עלינו להאמין
מה יעשה המשיח כשיבוא?
דווקא הקשר לדוד המלך מבטא את מהותו ועניינו של המשיח, כי עיקר עניינו של המשיח הוא להחזיר את מלכות בית-דוד למקומה ולהביא שלמות בכל ענייני התורה והמצוות
הכרת המציאות העצמית
גם כשכרע האריה - אריה הוא
גם בזמן הגלות, כשעם-ישראל 'כרע' ו'שכב', הוא נמשל לארי וללביא. אין זו נפילה של חוסר-אונים, אלא כריעה ושכיבה של ארי ולביא
טענה שמטרתה להתיר איסור
יראה ואהבה כנגד בלעם ועמלק
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)