חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

לך-לך
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1140 - כל המדורים ברצף
להחזיר את הרכבת אל הפסים
חדש על המדף
ברכה למברך יהודי
לך-לך
לחפש יכולים
ברית שלום
שלב ההכנה
עבודת הפשטות
כששליחי 'המוסד' זקוקים למוהל
ספק-דילוג בתפילה

להגיע אל השורש

"ויאמר ה' אל אברם לך-לך מארצך וממולדתך ומבית אביך" (בראשית יב,א). כל אדם מישראל צריך לילך אל עצמו ואל שורשו, כי זו כל התכלית.

(רבי אהרן מקרלין) 

הנאה טובה

"לך-לך" – "להנאתך ולטובתך" (רש"י). משום שעל-פי-רוב, לא כל הנאותיו ותענוגותיו של האדם לטובתו הם.

(רבי חנוך מאלכסנדר)

השורש מאיר

בציווי ה' 'לך-לך' אברהם מקבל את ההוראה שעליו לילך להתעלות ולהגיע לשורש נשמתו. כי עצם הנשמה אינה מאירה בגוף, וכאן נצטווה אברהם לפעול ששורש הנשמה יאיר להארת הנשמה שבגוף.

(ספר המאמרים ת"ש)

רק בארץ-ישראל

כל העולה לארץ-ישראל – אל עצמו ואל שורשו הוא עולה. בארץ-ישראל הנשמה יכולה לבטא את עצמה ואת שורש יניקתה.

(עוללות אפרים)

סוד הבירורים

מאז שאמר הקב"ה לאברהם "לך-לך מארצך" התחיל 'סוד הבירורים'. האדם הולך למסעיו על-פי גזֵרת ההשגחה העליונה, למקום שהניצוצות הצריכים להתברר על-ידו מחכים לגאולתם.

(היום-יום)

למצות את האפשרויות

'לך-לך' – לעצמיותך. אין האדם נדרש לעשות למעלה מכוחותיו, אבל הוא נדרש להשיג ולעשות מה שבאפשרותו. 

(עיטורי תורה)

למה ניסיון

אף שהיציאה לארץ-ישראל הייתה לטובתו ולהנאתו, נחשב הדבר אחד מעשרת הניסיונות שנתנסה בהם אברהם אבינו. הניסיון כאן היה לראות אם במעשה זה יימשך אברהם אחר הנאתו וטובתו או שיעשה כן רק מחמת ציווי ה'.

(שפת אמת)

הכול לשם שמים

זהו שנאמר "כל מעשיך יהיו לשם שמים" (אבות ב,יז): גם ה'לשם שמים' צריך להיות אך ורק לשם שמים.

(חידושי הרי"ם)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)