חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"ב בניסן התשפ"ד, 20/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תשובה
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1709 - כל המדורים ברצף
לחזור אל מי שאנו באמת
יש חדש
הכוח לחשוף את הטוב שבגלות
תשובה
מה התרנגול אומר
רוצה לחיות
צום בעמידה
מעינוי לעונג
מנער בקיבוץ לראש ישיבה
טבילה בערב יום הכיפורים

איש אינו מושלם

״במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים״ (ברכות לד). צדיק גמור, היינו מי שרואה את עצמו גמור ומושלם בדבריו ובמעשיו, צדיק כזה הוא במדריגה נמוכה מזו של בעל תשובה, שליבו נשבר בקרבו.

(רבי בונם מפרשיסחה)

להקדים תשובה

העולם אומר שיש לשוב בתשובה בימי הסליחות. אנשי מעשה מקדימים לשוב בחודש אלול. ואני אומר שיש להתחיל בתשובה תיכף אחרי 'נעילה' של יום הכיפורים.

(רבי ישראל מסלנט)

שלושה דברים

״שלושה דברים צריך אדם לומר בתוך ביתו ערב שבת עם חשיכה – עישרתם, עירבתם, הדליקו את הנר״ (שבת מ,ז). ערב שבת עם חשיכה, הכוונה לערב יום הכיפורים, שהוא שבת שבתון. צריך כל אדם לומר ג׳ דברים: עישרתם – עוד מעט יעברו עשרת ימי תשובה; עירבתם – הנה נשלם ערב היום הקדוש; הדליקו את הנר – של יום הכיפורים.

(רבי שלום רוקח מבלז)

קחו איתכם

״קחו עמכם דברים ושובו אל ה׳״ (הושע יד,ג). את הדברים שאתם אומרים בבית הכנסת בשעת התפילה והלימוד – אל תשאירו אותם שם, אלא קחו את הדברים עמכם, גם בצאתכם משם.

(עיטורי תורה)

מתקבלת מייד

אף-על-פי שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים היא יפה ביותר, ומתקבלת היא מייד.

(רמב״ם)

תשובה עילאה

התשובה בעשרת ימי תשובה אינה 'תשובה תתאה', תשובה על החטא, אלא 'תשובה עילאה', השבת הנפש למקורה. זה דיוק הלשון "יפה ביותר", היינו 'תשובה עילאה'.

(מאמרי אדמו"ר הזקן; לקוטי שיחות)

הכוונה אינה בשינה

"עורו ישנים משנתכם״ (רמב״ם). הכוונה לא רק לשינה כפשוטה, אלא אף ל׳שינה׳ נעלית יותר: בעת השינה הנשמה עולה למעלה ושואבת לה חיים רוחניים. דרגה זו ב׳שינה׳ אכן נעלית מאוד, אבל לא זו הכוונה העליונה. הכוונה היא קיום התורה והמצוות כאן למטה.

(לקוטי שיחות)

להתעורר ולחפש

״עורו ישנים... וחפשו במעשיכם וחזרו בתשובה״. ״עורו״ – ראשית כול על האדם להתעורר. כל עוד הוא ישן, שנתו ערבה לו ומצבו והתנהגותו אינם טורדים את שלוותו. ״חפשו״ – לאחר שהאדם מתעורר ומתחיל לחשוב על תשובה, עליו לבדוק היטב את מצבו, כדי שהתשובה תהיה אמיתית. כי דבר שהאדם כבר נכשל בו דורש החלטה חזקה והתחזקות יתרה.

(הרבי מליובאוויטש)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)