חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"ב בניסן התשפ"ד, 20/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פורים
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1680 - כל המדורים ברצף
מה מבטיח את הניצחון
יש חדש
ויכוח: חוכמה, נבואה ותורה
פורים
עד דלא ידע
פורים וכיפורים
הפורים של רודוס
חיסולו הסופי של עמלק
שני כוהנים, אחד כותב שני מצייר
קריאת פרשת זכור

איפה הודו וכוש

״ויהי בימי אחשורוש, הוא אחשורוש המולך מהודו ועד כוש״ (אסתר א,א). חד אמר: הודו בסוף העולם וכוש בסוף העולם. וחד אמר: הודו וכוש סמוכות זו לזו.

(מגילה יא,א)

קרובות ורחוקות

מכיוון שהארץ כדורית, ממילא הודו וכוש, הסמוכות זו לזו, גם בהיקף הכדור הן הרחוקות ביותר זו מזו. כי כל נקודה בעיגול יכולה להיקרא התחלה או סוף.

(הרמ״א)

כוונה מלמעלה

״ותמאן המלכה ושתי לבוא בדבר המלך״ (אסתר א,יב). רצה לרמוז בזה כי סירובה של ושתי לבוא היה ״בדבר המלך״ – בדבר מלכו של עולם, וזאת כדי שיקצוף עליה אחשוורוש ואסתר תמלוך תחתיה.

(מגילת סתרים)

רואים מרחוק

״איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי״ (אסתר ב,ה). כשמרדכי היה בשושן הבירה ידעו מייד שאיש יהודי הוא. עוד בטרם ידעו ש״שמו מרדכי״ כבר מרחוק ראו שהולך איש יהודי.

(הרבי מליובאוויטש)

ראה אור בבית

הצלחתו של מרדכי בבית המלך הייתה מכיוון שהיה "בן-יאיר" – אביו האיר לו את ימי ילדותו. שלח אותו לתלמוד תורה, הניח לו תפילין, למד איתו תורה. מרדכי ראה בבית אביו את כל חגי ישראל, ואיך יום חול רגיל מתנהל כיום יהודי. אור זה הוא שגרם להצלחתו בבית המלך.

(שיחות קודש)

צער הגלות

״אשר הגלה מירושלים עם הגולה״ (אסתר ב,ו). כולם הוגלו, אבל למרדכי הצטרף התואר ״אשר הגלה״, כי תמיד היה מיצר על הגולה.

(תפארת שלמה מרדומסק)

לא הניח קדיש

רבי יוסף-פינחס קנטור, החזן של קונין, היה אומר בדרך הלצה: מדוע אומרים קדיש אחרי המגילות קוהלת, רות ושיר השירים, ואין אומרים קדיש אחרי מגילת אסתר? מפני שהמן לא הניח אחריו 'קדיש'...


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)