חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מתכונים לחג


משלוח מנות איש לרעהו - יופי. ומה נשים שם, מתחת לעטיפת הצלופן או המפית? לטובה ארן, ממרכז ההדרכה של תנובה, יש כמה רעיונות

כדורי גזר

המצרכים: ל-26-30 כדורים 3-4 גזרים בינוניים (350-400 גרם) 3/4 כוס מיץ תפוזים 1 כף גרידת לימון 3/4 כוס סוכר 1 כפית ליקר מנדרינות או משמש או אפרסקים 1/4 כוס קוקוס

ההכנה:

קולפים את הגזרים ומרסקים על פומפיה דקה. סוחטים את המיץ מהגזר המרוסק. מגרדים את קליפת התפוזים ומוסיפים לגזר המרוסק. מבשלים את מיץ התפוזים, מיץ הגזר, גרידת הלימון והסוכר על להבה חזקה עד שהתערובת נעשית סמיכה. מוסיפים את הגזר המרוסק וגרידת התפוז תוך כדי בחישה, וממשיכים לבשל על להבה חזקה עד לאידוי הנוזלים. מכבים את האש, מוסיפים את הליקר ומצננים. יוצרים כדורים קטנים בגודל 1/2 2 ס"מ, מגלגלים בקוקוס ומניחים בעטרות נייר.

כדורי שוקולד

המצרכים: ל-26-30 כדורים

1/4 כוס מים 1 כף סוכר 1 כפית קפה נמס 2 כפות קקאו 30 גרם מרגרינה רכה 120-150 גרם פירורי ביסקויט 2-3 כפות ברנדי 1/3 כוס מזרה שוקולד 1-2 פירורי קוקוס

ההכנה:

ממיסים בסיר תוך כדי בחישה את המים, סוכר, קפה וקקאו על גבי להבה נמוכה מוסיפים מרגרינה וממשיכים לבחוש, עד לקבלת תערובת חלקה. מורידים מהאש, מוסיפים בהדרגה את פירורי הביסקויט והברנדי עד שמתקבלת עיסה נוחה לעיבוד, מצננים. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים 2- 1/2 1 ס"מ. מגלגלים את הכדורים במזרה שוקולד ומקצתם בקוקוס. (מנחים בעטרות נייר).

אזני המן

יודע תינוק של בית רבן שאין פורים ללא אזני המן. המליות הן בדרך כלל מתוקות ואזני המן קטנים. אך הפעם אחרוג ממנהג זה ואציע מלבד מליות מתוקות, מליות פיקנטיות לאזן-המן אחת גדולה.

המצרכים לבצק:

1 חב' קמח תופח מאליו (350 גרם) 1 חב' מרגרינה (200 גרם) 2 כפות סוכר 1 חלמון ביצה 1/4 כוס מיץ תפוזים קורט מלח

הכנת הבצק:

שמים את כל מצרכי הצבק בקערת עבודה ולשים בצק חלק וגמיש. עוטפים ביריעת ניילון ומשהים במקרר בין 2-6 שעות.

המצרכים למלית הפטריות: (לאוזן המן אחת)*

2 כפות שמן 1 בצל גדול קצוץ דק 1-2 כפות קמח 1 כף אבקת מרק פטריות 1/8 כוס מים 1/2 1 כוסות פטריות פרוסות קורט מלח ופלפל לבן

*מיתרת הבצק מכינים אזני המן קטנים.

הכנת מלית הפטריות:

מחממים את השמן ומאדים את הבצל עד לגוון זהוב. מוסיפים את הקמח ומערבבים עד להזהבה. בוללים את אבקת המרק והמים ויוצקים למחבת. בוחשים עד להסמכה הרצויה. מוסיפים את הפטריות ומתבלים במלח ובפלפל. מורידים מהאש ומצננים מעט.

הכנת אוזני המן:

מחלקים את הבצק לשניים, מרדדים כל חלק על משטח עבודה מקומח לעלה עגול. מניחים את המלית במרכז העלה וסוגרים כמו אוזני המן. מכניסים לתנור שחומם מראש ואופים בחום בינוני, עד להזהבה יפה.

מלית אגוזים

המצרכים: 1/2 כוס מים 1/4 כוס סוכר קורט מלח 200 גרם אגוזים קצוצים דק 2 חבילות סוכר וניל 1 כף בסקוויט או לחם 1 כף גרידת לימון 1 כפית מיץ לימון

ההכנה:

מרתיחים את המים, הסוכר וקורט מלח, מוסיפים את האגוזים ומבשלים ברתיחה נמוכה ובבחישה מתמדת כ- 5 דקות. מורידים מן האש מוסיפים סוכר וניל, פרורית, גרידת לימון ומיץ לימון. מערבבים ומקררים היטב.

המצרכים למלית פרג:

1/4 כוס מים 1/2 כוס סוכר קורט קינמון 100 גרם פרג טחון 2 כפות פירורי עוגה או ביסקוויט 50 גרם אגוזים קצוצים 50 גרם צימוקים רחוצים ויבשים חלבון ביצה

מרתיחים את המים, הסוכר, קינמון וגרידת לימון. עם הרתיחה מוסיפים את הפרג ובוחשים על להיווצרות בועות. מסירים מהאש ומצננים. מוסיפים פירורי עוגה אגוזים וצימוקים ולבסוף את חלבון הביצה ומערבבים.

ולבסוף עוד רעיון פשוט ונחמד.

עוגיות ממרצפן

בבתים רבים ישנו מכשיר בצורת בוכנה להכנת עוגיות בצק. הפעם מומלץ במקום הבצק להכניס לבוכנת המכשיר מרצפן לבן - קונים בחנויות לשרות עצמי ובחנויות לדברי מתיקה. לשים מעט את המרצפן ביד על מנת לרכך אותו מגלגלים לגליל ודוחסים למכשיר העוגיות וצרים עוגיות מרצפן. מסדרים את העוגיות בעטרות נייר, מקשטים בחצאי שקדים, דובדבנים או פולי קפה משוקולד ומסדרים במגש.


 
תגובות
1.
אםם זה טוב
דוד-20/03/05 11:29

 
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)