חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:08 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

קורות חיים וקווים לדמותו

מתולדות חייו
ראשי פרקים מתולדות חייו של הרבי מליובאוויטש תרס"ב (1902) - תשנ"ד (1994)

מורה הדור
הרבי פתח צוהר חדש להבנת התורה וגילה את המעמקים שבה. תורתו של הרבי מתפרסת על כל חלקי התורה. השאלות המסובכות ביותר בעולם המחשבה היהודית, הוארו על-ידי הרבי באור מיוחד.

כך הרבי חי
חייו של הרבי מליובאוויטש היוו דוגמא לחיי ענווה וצניעות יוצאים מגדר הרגיל.

איש האשכולות
עולם ומלואו כמו על כף היד. ש"ס ורמב"ם ורש"י על התורה, ספרי קבלה וחסידות ודיני שבת וטכנולוגיה, השקפה יהודית ופסיכולוגיה ורפואה וצבא, הכוונה בעבודת ה' והלכתא למשיחא – הכול בכול מכול.

הפך קומץ חסידים למעצמה חובקת עולם
המהפכה הקומוניסטית ברוסיה והשמדת יהדות אירופה הותירו מתנועת חב"ד המפוארת קומץ שבור ומפוזר. הרבי החל בשיקום ההריסות ובמקביל הפך את חסידיו לכוח חלוץ במאבק מול גלי הטמיעה וההתבוללות. בכוח מנהיגותו והשראתו הפך את חב"ד לכוח הדומיננטי ביהדות זמננו.

תשומת לב אישית
האחריות העצומה שעל כתפיו וניהול מפעלי-ענק בכל העולם, לא הפריעו לו להקדיש את כל-כולו לאשה קשת-יום או ללבטיו של ילד יהודי.

קשר נשמתי
קשר נשמתי פנימי בין הרבי לכל אחד מבני העם העניק לו את מעמדו כמנהיגו הרוחני של עם ישראל. דאגתו הכנה לכל פרט, בלא הבדלי השתייכויות ומעמדות, קשרו אליו כל יהודי באשר הוא.

הכל התעניינו בדעת הרבי
דעתו של הרבי היתה משוחררת מכל קיבוע פסיכולוגי או נטיית לב. הרבי ראה כל דבר לעומקו ובד בבד חזה את הנולד. תכונות אלה הקנו לרבי אמון מצד כל זרמי היהדות.

נבואותיו ותחזיותיו
כל מי שעקב אחר דברי הרבי במשך כל שנות הנהגתו נוכח, כי דבריו, תחזיותיו ונבואותיו התגשמו תמיד עד הפרט האחרון. פעמים רבות נראו דבריו תמוהים ובלתי-מציאותיים, אך המציאות הוכיחה כי הרבי ידע תמיד מה שניבא.

הדרכותיו והשקפותיו
הרבי הביע את דעתו על כל נושא שמעסיק את היהודי בן זמננו. דעותיו היו תמיד מקוריות, אך מבוססות על התורה וההלכה.

התוועדות עם הרבי
בשבתות, בחגים ואף בימי החול, נהג הרבי לקיים 'התוועדות'. שעות ארוכות דיבר הרבי על שלל נושאים, כשקהל אלפים מרותק לדבריו. בימות החול היו ה'התוועדויות' מועברות בשידור-חי לוויני לכל העולם.

כשסופרים ייהלומים לא מתעייפים
מהיכן שאב הרבי כוחות לעמוד על רגליו מבוקר עד ערב, לקבל אנשים, להאזין לכל אחד, לייעץ, לברך, להעניק, להורות ולהנחות, כאילו היה כל אחד בנו יחידו?

שליחי הרבי מאחורי מסך הברזל
כיום הולך ונשכח המושג "מאחורי מסך הברזל" אשר עד לפני עשור וחצי היה מעביר צמרמורת ומטיל אימה על מליונים בעולם כולו. אבל הרבי לא נרתע ולא חת. שליחיו פעלו בה בלא מורא.

מדוע לא עלה לארץ-ישראל?
אחת השאלות המסקרנות ביותר, במשך כל שנות נשיאותו של הרבי, היתה "מדוע אינו עולה לארץ ישראל" ומדוע אינו קובע ומבסס בה את המרכז העולמי של תנועת חב"ד.

הרבי איתנו
דווקא עכשיו הרבי קרוב אלינו עוד יותר מבעבר

יבוא עם משיח צדקנו
הישארותו בארה"ב הייתה אפוא קרבן אישי גדול שהקריב הרבי כדי לשמש מופת לכל שליחיו בגולה. אבל הוא הבטיח: "אבוא לארץ-ישראל עם משיח-צדקנו"!

יום שמאיר את הדור
הרבי מליובאוויטש התווה את הדרך שלא להתפשר עם פיתויי העולם. התורה צריכה להאיר את העולם, ומתוך אהבת-ישראל אמיתית. ליום הולדתו שחל בי"א בניסן.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)