חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ל"ג בעומר וימי הספירה

מצוות 'ספירת העומר'
השם 'ספירת העומר' מקורו בכך שהתחלת הספירה היא ביום שבו היו מקריבים את קרבן 'עומר התנופה' (בזמן שבית המקדש היה קיים). סופרים את הימים ממוצאי יום א' של פסח ועד ערב חג השבועות, יום אחר יום - ביטוי להשתוקקות לקראת חג מתן תורה - חג השבועות - שהוא ביום החמישים לעומר.


דיני ומנהגי חב"ד בספירת העומר
דיני ספירת העומר מופיעים בשולחן ערוך, אך כבכל הענינים, החסידות הטילה הידורים שונים על קיום המצוות וכך גם בימי ספירת העומר. במאמר זה לוקטו דינים ומנהגים לימי ספירת העומר הנהוגים בחסידות חב"ד.

מנהגי אבלות בימי ה'ספירה'
בימי 'ספירת העומר' (ספירת הימים והשבועות שבין חג הפסח לחג השבועות) נוהגים במנהגי אבילות מסויימים, לזכר 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו במגיפה שהיתה בימי ספירת העומר, בשל שלא נהגו כבוד זה בזה. בימים אלה על כל אחד ואחת להשתדל להוסיף באהבת ישראל, הן כהכנה למתן תורה והן כתיקון לאותה מגיפה.


ל"ג בעומר
ביום זה נסתלק הצדיק הגדול רבי שמעון בר יוחאי - רשב"י, מחבר ספר הזוהר. בטרם הסתלקותו ציווה על תלמידיו שסבבו את מיטתו - לשמוח ביום הזה, ומאז נעשה יום הל"ג בעומר ליום שמחה. מאות אלפים עולים בו לקברו של רשב"י בהר מירון ושוטחים תפילה.

עד מתי נוהגים אבלות ד'ימי הספירה'?
קיימים מנהגים שונים באשר לתום מנהגי האבלות בתקופת ימי 'ספירת העומר'. יש המסיימים לפני ל"ג בעומר ויש המסיימים את מנהגי האבלות רק סמוך לחג השבועות. וגם: מנהגים מיוחדים לתספורת.

האיש שגילה את הסודות
רבי שמעון בר יוחאי הוא האיש שהחל לגלות את הסודות הכמוסים המוסתרים בתורה. ביום ל"ג-בעומר גילה רבי שמעון לתלמידיו כי בזה היום הוא עומד להיפטר מן העולם, וביקש מהם לעשות את היום הזה יום של שמחה מדי שנה בשנה.

דיני 'ספירת העומר'
בימים שבין חג הפסח (ממוצאי א' של פסח) עד ערב חג השבועות סופרים את הימים והשבועות. ספירה זו נקראת 'ספירת העומר'. להלן דינים הנהוגים בחב"ד באשר ל'ספירת העומר'

הילולא דרשב"י - במבט חסידי
גילוי החסידות הוא שלב מתקדם יותר בגילוי פנימיות התורה שפתח בו רבי שמעון בר-יוחאי. לכן בחצרות החסידים שמחים במיוחד בל"ג בעומר, יום שמחתו של רשב"י [רבי שמעון בר-יוחאי].

מדורה של שקדים ורימונים
סיפור לילדים - לל"ג בעומר
יגאל לא הצליח להירדם. הוא דאג לערימה הגבוהה שהשאיר אחריו. פתאום שמע קולות נפץ מוזרים וחדרו הואר באור אדום לוהט. הוא ניגש אל החלון וצעקה פרצה מפיו: "אוי ואבוי, הם שורפים לנו את העצים!".

הרבי על העלייה לקברו של רשב"י
הרבי ייקר מאוד את השהייה במירון בל"ג בעומר ועודד חסידים ותלמידים לעשות כן * על מנהג התספורת (חלאקה) בל"ג בעומר במירון, על פעילות להפצת היהדות עם העולים הרבים לקבר, על שיחות של הרבי שהועברו בשידור ישיר למירון ועוד.

תהלוכת ל"ג בעומר
צעירי חב"ד הפכו את יום ל"ג בעומר ליום של סולדיריות ומפגן אדיר של אחדות-ישראל, בזכות מאות תהלוכות ילדים שהם מארגנים בכל מקום בארץ, תחת הסיסמא "יחד כל ילדי ישראל". כיום ניתן לראות ילדים מכל שכבות הציבור, בליווי הוריהם, צועדים יחדיו בתהלוכות ל"ג בעומר. יוזמה של הרבי מליובאוויטש אשר התפשטה והתקבלה בהצלחה בכל רחבי תבל.

לקט הוראות הרבי לתהלוכות וכינוסי ל"ג בעומר
"כנהוג בשנים האחרונות - ישתדלו שבכל מקום ומקום תתקיים בל"ג בעומר "תהלוכה". מדי שנה היה הרבי מעורר את שלוחיו לקיים תהלוכות ילדים בל"ג בעומר. במרוצת השנים נתן הרבי הוראות והנחיות שונות בקשר לתהלוכות אלה. קיבצנו כאן לקט של הוראותיו הקדושות.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)