חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

נר חנוכה בערב שבת ובמוצאי שבת


בערב שבת

בבית:

ביום שישי מקדימים את ההדלקה. מדליקים סמוך וקרוב ככל האפשר לזמן הדלקת נרות השבת. תחילה מדליקים את נרות החנוכה ורק אחר-כך את נרות השבת. הסיבה להקדמת נר חנוכה לנר שבת,  מפני שמדליקים נר חנוכה גם בשליחות האישה, ועדיף לעשות זאת בטרם קיבלה את השבת (האשה מקבלת על עצמה את השבת עם הדלקת נרות השבת).

אם הזמן דחוק, ידליקו האישה והבנות נרות שבת מיד לאחר שהדליק הבעל נר חנוכה אחד, וכשהזמן דחוק עוד יותר תדליק לפניו או במקביל לו, ולא תמתין. אם שכחו והאשה הדליקה נרות שבת לפני שהודלקו נרות החנוכה, מותר לגברים שטרם קיבלו עליהם את השבת להדליק את נרות החנוכה לפני זמן השקיעה.

מכיוון שמקדימים את ההדלקה, יש ליצוק די שמן, או להכין נרות גדולים, כדי שידלקו לפחות חצי שעה אחרי צאת הכוכבים (היינו כשעה וחצי אחרי שעת הדלקת נרות שבת). הנרות הקטנים הקרויים 'נרות חנוכה' אינם מתאימים לערב שבת.

עדיף להתפלל מנחה קודם הדלקת נרות החנוכה (כנרות המקדש שהודלקו אחרי תמיד של בין-הערביים), אבל אין להתפלל ביחיד לצורך זה.

בבית הכנסת:

בבית-הכנסת מדליקים נר חנוכה לפני תפילת מנחה, ואם הזמן דחוק, אפשר להדליק עם הברכות גם קודם שהגיע מניין, על סמך הקהל שעתיד להתאסף אחר-כך.

במוצאי שבת

במוצאי-שבת חנוכה חוזרים מיד מבית-הכנסת, מזדרזים לערוך 'הבדלה', ואחר- כך מדליקים נרות חנוכה (יש נוהגים לומר: "ברוך המבדיל בין קודש לחול", להדליק את נרות החנוכה ואחר-כך להבדיל על היין).


 
תגובות
2.
תודה עזרת לי מאוד
שי-11/12/09 15:23
1.
יפה מאוד
ניב-07/12/06 06:06

 
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)