חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

אנחנו יצרנו את הבעיה הדמוגרפית

"אני מודע לכך שמליון הערבים שמתגוררים במדינה, יכולים להוות בעיה גדולה – אבל מהי האלטרנטיבה הטובה יותר - שבשטח הזה תהיה מדינה פלשתינאית עצמאית .. בטווח ירי ומלחמה עם כל הערים והכפרים בארץ? האם לא יותר טוב שאותם מליון ערבים יהיו נתונים לפיקוח המדינה?"
מאמרים נוספים בנושא
הבסיס לזכותנו על הארץ
הבעלות נמשכת גם בגלות
ארץ ישראל שייכת גם ליהודי חו"ל
איש אינו בעל-הבית למסור שטחים
המענה היחיד לאומות העולם
אנחנו יצרנו את הבעיה הדמוגרפית
קל לנהל מערכת הסברה בארה"ב
נוסח השאלה ב"משאל עם"
הקו 'השפוי' מול הקו 'המיסטי'
הסוף יהיה שיורידו אותו מהכיסא!

"אנחנו יצרנו במו ידינו את הבעיה הדמוגרפית, כאשר לא שלחנו את הערבים, שנלחמו בנו, בעיצומה של מלחמת ששת הימים, וכשלא עשינו את זה, והשארנו את הערבים במקומתיהם, ושלא יבואו כעת, וינופפו במחדל הזה של "הבעיה הדמוגרפית", כדי להסביר מדוע צריך לסגת מהשטחים, ולא לספחם לישראל.

נכון, אני מודע לכך שמליון הערבים שמתגוררים במדינה, יכולים להוות בעיה גדולה אבל מהי האלטרנטיבה הטובה ביותר? האם יותר טוב שבשטח הזה תהיה מדינה פלשתינאית עצמאית או מדינה ירדנית שבה מליון וחצי ערבים בטווח ירי ומלחמה עם כל הערים והכפרים בארץ? האם לא יותר טוב שאותם מליון ערבים יהיו נתונים לפיקוח המדינה, בתוך גבולותיה עם כל הבעיות שהם מעוררים?

חבל שאותם נציגים ישראלים במשא-ומתן מפחדים בכלל להזכיר כי זכותנו על הארץ, נובעת מההבטחה האלוקית. אנחנו רואים הרבה צעירים ערבים, להבדיל, שלא מתביישים ב'אמונה' שלהם וכשהם טוענים  על זכותם על הארץ הם מביאים נימוקים דתיים, והם שבים ומתבטאים על כך שהם לא יוותרו על 'האדמות הקדושות' רק אצלינו מתבישים, כבר ניסו את כל הנוסחאות וראו את התוצאות, ובכל זאת מפחדים לנסות את הדרך הכי יעילה".

(יחידות עם מר שמואל כץ)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)