חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

שבעה רועים, שבעה מעיינות

שבעה רועים קמו לחסידות חב"ד. כל אחד ואחד מהם הרחיב ופיתח יותר את ענייני החסידות. הנשיא השביעי, הרבי מליובאוויטש, הביא את אור החסידות להרחבה ולהעמקה שאין להן אח ורע.

רבי ישראל בעל-שם-טוב ייסד את החסידות והחל לגלות את אורה המיוחד. תלמידו, המגיד ממזריטש, מילא את מקומו אחריו, והוסיף נדבכים למעיין החסידות. תלמידו הצעיר של המגיד, רבי שניאור-זלמן מלאדי, ייסד את חסידות חב"ד, שבה בא אור החסידות בלבושי הבנה והשגה, מתוך הסבר רחב ועמוק.

שבעה רועים קמו לחסידות חב"ד. כל אחד ואחד מהם הרחיב ופיתח יותר את ענייני החסידות. כל אחד ואחד מהם העשיר את עולמנו בעשרות כרכים של דברי חסידות (לצד חידושיו בחלק הנגלה שבתורה). אך דומה שנשיאה השביעי, כ"ק אדמו"ר רבי מנחם מענדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, הביא את אור החסידות להרחבה ולהעמקה שאין להן אח ורע.

מאות כרכים

את רוב תורתו גילה הרבי במסגרת 'התוועדויות', אותן התכנסויות תורניות שהיו נערכות בבית-מדרשו בשבתות, בימים-טובים ובתאריכים מיוחדים.

לצד השיחות וההתוועדויות, הרבי גם כתב הרבה. בעיקר איגרות לפונים אלה. האיגרות האלה עוסקות במגוון עצום של עניינים – ענייני תורה והלכה, חסידות ודרש, עצה והדרכה, ענייני ציבור והנהגה. כמו-כן נתגלו רשימות שרשם לעצמו, ומקצתן נערכו ויצאו-לאור בשנים האחרונות. זה אוצר בלום של חידושי תורה וחסידות, הגות ומחשבה.

סדרת 'לקוטי שיחות' של הרבי מונה שלושים ותשעה כרכים. לצידם הופיעו עשרות כרכים ממאמרי החסידות שהשמיע, ולמעלה ממאה כרכים של שיחות. עשרות כרכים נוספים עדיין ממתינים להוצאתם לאור. האיגרות שנדפסו עד כה ממלאות עשרים ושישה כרכים

ספריו של הרבי נמצאים כיום בכל בית-מדרש ובכל בית יהודי, ושום מחבר ספר בתחומי היהדות אינו יכול להתעלם מחידושיו המקוריים. צוותים של תלמידי-חכמים במכונים ברחבי תבל עוסקים בריכוז ובסידור אוצר תורתו של הרבי, וכך יוצאים-לאור עשרות ספרים המגישים את תפיסתו של הרבי בעניינים מגוונים.

דרכו המיוחדת של הרבי פותחת צוהר חדש להבנת התורה ומגלה את המעמקים שבה. ביאוריו בתורת החסידות מאפשרים הבנה מעמיקה ובהירה בתורת קודמיו. הסוגיות הסבוכות והמופשטות ביותר מוסברות על-ידו בדרך מופלאה.

כך מתגלה יותר ויותר אורה של החסידות, פנימיות התורה, שהיא הכנה וטעימה מהאור הפנימי הגדול שיתגלה על-ידי משיח-צדקנו, בגאולה האמיתית והשלמה, בקרוב ממש.


 
 
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)